Beställnings, Köp- och Leveransvillkor

Priser
Alla produktpriser inkluderar moms och gäller tills ny prislista utkommer.

Beställningar
Du kan enkelt göra dina beställningar via www.healthtohappiness.se eller via e-post till info@theswedishdiet.com. Du kan välja själv om du vill beställa produkter för engångsleverans eller om du vill lägga upp ett bekvämt abonnemang.

Betalningsvillkor
Betalning sker endas med konto eller kreditkort.

Betalningpåminnelser
Om vi måste skicka betalningspåminnelse vid försenad betalning, tillkommer en påminnelseavgift. Blir vi sedan tvungna att överlåta fordran till inkasso tillkommer inkassobolagets kostnader jämte ränta.

Leveranstid/Utebliven leverans
Normalt levereras din order inom 2 veckor och skickas med Posten som postpaket eller brev. Vid utebliven leverans så anmäler du detta till vår kundtjänst via e-post på info@theswedishdiet.com   

Kreditprövning
Health to Happiness förbehåller sig rätten att stoppa leveranser till personer som ej anses vara kreditvärdiga eller som har betalningsanmärkningar. 

Betalning med Kredit/Kontokort
Vid betalning med kredit/kontokort tillkommer endast avgift för frakt och 0 kr i expeditionsavg.
 

 Ordersumma Fraktkostnad
0-1000 kr 98 kr
> 1000 kr *Fraktfritt!
   
   

Fraktkostnader
Avgifter
Fraktkostnad på 98 kr ebiteras order under 1000kr. Vid leverans utanför Sverige tillkommer postens avgifter och fraktkostnad.
*Fraktfritt vid order över 1000 kr, gäller endast vid beställningar i "shoppen", det gäller ej vid beställningar på våra kampanjsidor!
  
Restorder
Vi gör allt vi kan för att lagerföra de flesta produkterna i vårt sortiment, men tyvärr kan vissa produkter ibland ta slut efter stor efterfrågan hos våra kunder. Vid sådan restorder kommer vi att meddela dig förväntad leveranstid, och snarast möjligt leverera produkten till dig.

Ångerrätt
Om du ångrar ditt köp så har du full returrätt inom 14 dagar i obruten original förpackning.
Returadressen hittar du på ditt paket. Du får själv stå för returportot. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Vid utnyttjande av ångerrätten återbetalas varuvärdet(frakt- och expeditionsavgifter återbetalas ej). Om du inte löser ut de varor du har beställt och låter dem gå i retur, kommer vi att debitera en hanteringsavgift på 250 kr.

Garanti
Om en produkt är felexpedierad, defekt eller om du har råkat ut för någonting annat som du inte är nöjd med så hör genast av dig till vår kundtjänst, så ska vi göra allt vi kan för att hjälpa dig.

Reklamation
Om en produkt mot förmodan är skadad eller fel expedierad så byter vi naturligtvis den utan kostnad för dig. Skicka i så fall tillbaka produkten, med frakten betald, tillsammans med kundnummer och telefonnummer så skickar vi dig en ny. Vid eventuella tvister följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Påminnelser
Alla som betalar så sent att vi måste skicka betalningspåminnelse påföres en vid varje tidpunkt gällande lagstadgad påminnelseavgift. Utöver detta tillkommer sedan inkassobolagets kostnader jämte ränta.

PUL-Personuppgiftslagen
Health to Happiness är ansvarig för alla personuppgifter som lagras i vår databas för att vi ska kunna kontakta dig och ge dig information. De uppgifter vi lagrar använder vi för internt bruk samt för att kunna fullgöra kundrelationer och lämna erbjudanden för egna och andra företags produkter. Du kan när som helst kontakta oss och få ett utdrag på de uppgifter vi har lagrat om dig. Du kan även begära att bli borttagen från vår kunddatabas.

Åldersgräns
Health to Happiness erbjudande gäller endast för personer som har fyllt 18 år.

Övrigt
Health to Happiness förbehåller sig rätten att kunna med omedelbar verkan göra eventuella förändringar i prislistan samt i ovanstående villkor. Detta gäller även priser på produkter för abonnemang och gäller således också befintliga abonnemang.